Dla facetów - o samochodach i ich serwisowaniu

Dodane: 27-01-2017 05:18
Dla facetów - o samochodach i ich serwisowaniu czujniki ciśnienia paliwa

Hamowanie odbywa się

Układ hamulcowy pojazdu to wszystkie elementy mające na celu zatrzymanie pojazdu będącego w ruchu a także utrzymanie go w miejscu np. na pochyłości. Samochód zgodnie z przepisami musi być wyposażony w dwa układy hamulcowe:

podstawowy (roboczy) ? uruchamiany nogą poprzez naciśnięcie pedału hamulca. Hamowanie odbywa się tylko w czasie, gdy hamulec jest naciskany (układ monostabilny)
dodatkowy (awaryjny; potocznie: ręczny) ? hamulec ten służy głównie jako hamulec postojowy w celu zabezpieczenia pojazdu przed zjechaniem z miejsca postoju. W razie awarii hamulca podstawowego ma on za zadanie awaryjne wyhamowanie pojazdu. Hamulec awaryjny jest aktywowany, w zależności od rozwiązania, ręką lub nogą. Działa on od momentu włączenia aż do momentu jego wyłączenia (układ bistabilny).

Spis treści

1 Hydrauliczny układ hamulcowy
2 Pneumatyczny układ hamulcowy
3 Mechaniczny układ hamulcowy
4 Włącznik światła stop
5 Zobacz też


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu


Ekskluzywne naprawy samochodów

Zdarza się, że naprawa samochodu jest bardzo droga. Dzieje się tak wówczas, gdy awarii uległa jakaś bardziej nietypowa część samochodu, który musi zostać sprowadzona na przykład z zagranicy. W takiej sytuacji trudno jest zadbać o tanią naprawę samochodu, jeżeli jego właściciel chce z niego jak najszybciej skorzystać. Powinien więc udać się do takiego warsztatu, który wykonuje ekskluzywne i kompleksowe naprawy samochodów. Dzięki temu na pewno będzie mógł w pełni naprawić swój samochodów i cieszyć się jego użytkowaniem. Czasami jednak naprawy samochodów zajmują więcej czasu. Wówczas warto skorzystać z oferty takiego warsztatu samochodowego, który w kontakcie z ubezpieczycielem będzie w stanie udostępnić swojemu klientowi samochód zastępczy.


Początki motoryzacji sięgają okresu

Historia motoryzacji w Polsce (1900-1939)
Policjant kieruje ruchem w Warszawie, listopad 1939

Początki motoryzacji sięgają okresu sprzed I wojny światowej. W Warszawie w przededniu wybuchu wojny było zarejestrowanych 400 samochodów. Między poszczególnymi zaborami wyraźne były różnice w jakości dróg, jak i w zasadach ruchu drogowego (przykładowo w Austro-Węgrzech obowiązywał ruch lewostronny).

W 1924 było w Polsce 7500 samochodów, w 1927 16 0002, w 1929 29 4233, w 1931 27 0002, w 1935 24 8213. W okresie międzywojennym liczba automobilów w Polsce wzrosła do ponad 40 000, co jednak nadal stawiało Polskę na dalekiej pozycji pod względem ilości samochodów (należy pamiętać, że wówczas około 70% wszystkich samochodów na świecie znajdowało się w USA). Na przeszkodzie rozwojowi motoryzacji stała bardzo słaba jakość ówczesnych dróg, jak też mała zamożność społeczeństwa. Zaczęła się rozwijać komunikacja autobusowa, jednak kryzys gospodarczy w latach 1929?1935 spowodował pewien regres w motoryzacji, przykładem tego zjawiska może być liczba taksówek, która przed wybuchem II wojny światowej nie zdołała przekroczyć stanu z roku 1929.

W drugiej połowie lat dwudziestych wprowadzono w Warszawie sygnalizację świetlną, a w pewnym momencie liczba aut w stolicy osiągnęła liczbę 3500. Znaki drogowe w Polsce pojawiły się w 1927 r., jednak prawidłowa jazda była wówczas egzekwowana jedynie w obrębie miast4. Pierwsze stacje benzynowe w Polsce (zwane pompami) pojawiły się w 1924 w Warszawie (wcześniej benzynę kupowało się w aptekach i składach chemicznych). Na słabo zaludnionych, wielkich obszarach Kresów jeszcze w latach 30. rzadka sieć stacji benzynowych uniemożliwiała normalne korzystanie z samochodu5.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Motoryzacja



© 2019 http://www.stepup.com.pl/